2013. február 24., vasárnap

Joghurtos, magvas kenyér

Ennek a kenyérnek az a titka, hogy ki kell belőle felejteni az élesztőt. Természetesen csak viccelek, de azért van ebben valami. Szóval úgy jártam, hogy bekészítettem a cuccot a kenyérsütőgépbe, aztán mentem a dolgomra. Csaknem egy óra múlva villant belém, hogy én nem tettem élesztőt a tésztába. Rohantam a géphez. Az öregtészta szépen dolgozott, de természetesen nem bírta kellően megkeleszteni a kenyeret. Így aztán újra indítottam a programot. Ez az én kétszer kelt egyszer sült kenyerem története :)

Hozzávalók:
20 dkg öregtészta
2 dl joghurt
1,5 dl víz
2,5 teáskanál só
1 dkg élesztő
50 dkg fehér liszt
10 dkg tönköly liszt
2 evőkanál burgonyapehely
2 evőkanál margarin, vagy olaj
1 maréknyi pirított mag - nálam len és szezámmag

Elkészítés:
A hozzávalókat kézzel, vagy géppel megdagasztjuk.
A tésztát kb 50-60 percig hagyjuk kelni. Félidőben óvatosan visszapüföljük. Amikor megkelt, lisztezett deszkára borítjuk, átgyúrjuk, majd kenyeret formázunk belőle
Sütőpapírral bélelt fedeles formába tesszük és lefedve kelni hagyjuk kb 50 percig.
Ha megkelt a tészta bekapcsoljuk a sütőt 200 fokra. Tíz perc múlva vízzel lespriccelve, vagy lekenve, lefedve mehet a sütőbe. 30 perc múlva levesszük a fedőt és újabb 15 perc alatt készre sütjük. Rácsra téve vízzel megspricceljük. Amikor a víz elpárolog hagyjuk kihűlni

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése